הכל עניין של שגרה ❤


אם כבר הגעתם לכאן, אז שלום שוב :)
כמו שהכותרת רומזת, הפוסט הראשון שלי יהיה בנושא טיפוח הפנים האישי שלי, איזה שלבים אני נוקטת וכיצד התאמתי את המוצרים לעור שלי.

בואו נתחיל עם היכרות קטנה. שמי אירה, בחורה בת 22. העור שלי מסוג מעורב (נורמלי בצדדי הפנים ונוטה לשומני באזור המצח, האף, מתחת לעיניים ובסנטר). נו בטח שתהיה גם נטייה לפצעונים הורמונליים וראשים שחורים (כי החיים לא הוגנים). עד לפני כמה חודשים סבלתי גם מפיגמנטציה (כתמים אדומים על פני העור) אבל גם זה טופל.
מאז גיל 16, בזמן שבו אימא עבדה כדיילת קליניק ואסתי לאודר והייתה קונה לי מוצרים מערביים לעור הפנים, הייתי מבצעת ניסויים על העור שלי. כמובן שאז גם לא התאפרתי כמעט בכלל (חוץ מעיפרון בקו המים של העין ומסקרה) אבל העור שלי היה שומני מאוד. בזכות חברה רחוקה, נחשפתי לתרבות הקוריאנית בגיל 17 וחצי (תרבות ה-KPOP) וחקרתי את האפשרות שאולי בנוסף למוזיקה שאהבתי, הם גם מייצרים מוצר טיפוח, וכך היה. את ההזמנה הראשונה שלי ביצעתי כבר 10 חודשים אחרי המחקרים החובבניים שלי, בעזרת המשכורת הראשונה שלי. כמובן שאז ,לא ידעתי שמדובר בשלבים מסודרים ואופן שימוש מאורגן. המוצרים הראשונים שלי היו סבון פנים, סרום נגד נקבוביות וקרם נגד שומניות.
במהלך השירות הצבאי שלי, נאלצתי לנדוד מבסיס אחד לאחר כל כמה חודשים, ולכן יצא שמסביבה לחה יותר עברתי לסביבה מדברית הלוך ושוב. העור שלי התחיל להגיב בצורה של פריחות, יובש, פצעונים רבים ובעיקר כוויות בגלל השמש הקופחת.
כדי לטפל גם בבעיות האלו (כי רופא עור זאת פריבילגיה גדולה מידי בצה"ל) חזרתי לחקור לעומק את הסיבות והתוצאות, בעזרת האינטרנט. גיליתי שלרשותי יש שלבים מסודרים, המלצות למוצרים למגוון סוגי העור וחברות נהדרות. לאחר הסקת המסקנות ובניית השגרה האישית שלי, אני יכולה לחלוק אותה עם אחרים.
*יש לציין כי השלבים הם אוניברסליים, אך בחירת המוצרים היא אישית לכל אחד.
** בבוקר אין צורך ב"ניקוי כפול" אך חובה לשים קרם הגנה, לפני האיפור, בידיעה שתצאו באותו בוקר מהבית.
***סדר ההזנה הולך מהמוצר הנוזלי ביותר עד למוצק ביותר.
****הטקסט בלשון זכר אך מיועד לכל המינים.

1. Double Cleansing (שיטת הניקוי הכפול): 
במדינות אסיה למיניהן, מודעים למזיקי הסביבה (אבק, יובש, קרני שמש מזיקות והלאה) וגם לחסרונות של שימוש במוצרי איפור למיניהם. בעקבות זאת, נוצרה השיטה של הניקוי הכפול. השיטה מדברת על שימוש במוצר נוסף (אחרי מסיר האיפור ולפני סבון הפנים או רק לפני הסבון) שאמור לנקות את שאריות האיפור העמיד שלא תמיד יורד בעזרת המסיר או הסבון. במידה ולא ננקה בצורה יסודית את הנקבוביות, בעצם נתרום להתפתחות חיידקים שיכולים לחדור לשכבות העמוקות יותר של העור, מה שיגרום להופעת פצעונים ואפילו לאקנה. על מנת למנוע זאת, לאחר מסיר האיפור פשוט להשתמש בשמן ניקוי\חמאת ניקוי\ קרם ניקוי או מים מיסלריים (לאלו שלא מתאפרים בדרך כלל).

2. Facial Foam Cleanser (סבון\קצף פנים):
לאחר הניקוי הכפול, יש לרחוץ את הפנים בעדינות ובפעולות סיבוביות, בעזרת סבון או קצף פנים. יש לשטוף במים פושרים על מנת לא לפגוע במחסום העור (SKIN BARRIER).

3. Exfoliator (תכשירי פילינג):
פילינג הוא שלב חיוני להסרת תאי עור מתים (מצטברים על העור ונשברת הרכות והחלקות של העור). בעזרת הפילינג, האיפור יתייצב ויהיה עמיד יותר על העור, ללא הפרעה של חלקיקי עור חסרי חיים. את הפילינג מומלץ לבצע פעם בשלושה ימים עד שבוע, וכמובן תלוי בסוג הפילינג. לעור יבש מומלץ פילינג כימי (מגיע כמשחה) ובתדירות של פעם בשבוע, לעור מעורב מומלץ גם פילינג כימי וגם פילינג גרגירים בתדירות של 4 ימים עד שבוע, ולעור שומני רצוי פילינג גרגירים פעם בשלושה ימים עד שבוע (תלוי ברמת השומניות). יש לבחור פילינג עדין על מנת לא לפגוע בשכבות העור החדשות יותר ולעסות בעדינות במשך 5 דקות. קיימות מסיכות פילינג שניתן גם להשאיר על העור ל-10 דקות לאחר העיסוי.

4. Toner (מי פנים):
מי פנים הם בעצם מוצר חיוני שסוגר את שלבי הניקוי ושומר על העור נקי ומוכן לשלבי ההזנה. בנוסף לעובדה זאת, כל טונר מכיל גם תפקיד יעודי נוסף (כגון צמצום נקבוביות ומניעת יובש). חשוב לבדוק את רשימת המרכיבים של המוצר הזה, מכיוון שברגע שיש אלכוהול בתוך מי הפנים, העור עלול להתייבש ואנשים בעלי עור רגיש, עלולים לסבול מגירוי.

5. Essence (תמצית):
אסנס או בשמו "תמצית" הוא בעצם מוצר (נוזלי או במרקם קרמי) שמתחיל את שלבי ההזנה. זהו מוצר שנותן לחות ראשונית ובעל תפקידים נקודתיים (לדוגמה הבהרת העור, טיפול בפצעים). קיימים בשוק גם תמציות ראשונות (FIRST TREATMENT ESSENCE) שהם אסנסים לכל דבר אך מיוצרים בכוונה כדי להגיע מיד אחרי מי הפנים (אסנס ראשוני מכיל ריכוז גבוה של תמציות שמרים לחידוש התאים ושמירתם, בנוסף להזנה, בעוד שאסנס רגיל יעזור רק להגברת הספיגה ויטפל בבעיית עור אחרת). התמצית בעצם בעלת מאפיינים כמו הסרום אך בריכוזים נמוכים של חומרים פעילים.

6. Emulsion (תחליב):
תחליב (קרם) קליל ביותר, המונע איבוד לחות בין שלב האסנס, לסרום\אמפולה.

7. Serum\Ampoule (סרום או אמפולה או שניהם):
סרום ואמפולה הם מוצרים שפונים כבר לבעיות ספציפיות שאנו רוצים לפתור. ההבדל בין סרום לאמפולה, הוא בעיקר הריכוז וכמות החומר. אמפולה ממוצעת תגיע בגודל של 30 מ"ל ואילו סרום יגיע בכמות של 65 מ"ל והלאה. בגלל הגודל הקטן של האמפולה, כמות הרכיבים הפעילים בה הוא הרבה יותר גדול מאשר בסרום. ניתן להשתמש בשגרת הטיפוח באמפולה, או סרום או שניהם. במידה והשימוש הוא בשניהם, המוצר הראשון לשימוש יהיה זה שיותר נוזלי.

8. Facial Oil (שמן פנים):
שמן עבור הפנים הוא לשימוש בעיקר במצבים כאשר העור חורג מהנורמות הרגילות שלו, למשל בזמן מעבר בין עונות השנה כאשר בהן יכול להיות פתאום יובש קיצוני שאפילו הקרם לחות לא יכול להציל אתכם ממנו. השמן בעצם "נועל" את הלחות לגמרי בתוך העור ומונע התייבשות נוספת. הוא יכול להחזיר את החיות לעור, אבל אין שמן אחד שיכול להתאים בצורה מושלמת לסוג העור שלכם. השמנים הטובים ביותר הם שמנים נטולי ריחות ושמנים שאינם מלאכותיים, כלומר שמנים צמחיים בלבד (PLANT OILS). חשוב לבחור שמנים בהתאם לסיבולת העור שלכם. שימוש בשמן קוקוס, שמכיל ריכוז שומני גבוה, עלול להרגיש מכביד, ואילו שימוש בשמן שמופק מזרעי ענבים, ירגיש קליל יותר. אל תפחדו לנסות סוגים שונים, כי בסופו של דבר, תוכלו ללמוד יותר על העור שלכם ומה הוא מעדיף. יש להימנע משמנים ריחניים, כי תועלת אין בהם. כאשר הם באים במגע עם העור והאוויר, יש סיכוי להפוך את העור לרגיש ואפילו להחריף את מצבו. גם שמנים של הדרים עלולים לפגוע בנו, במידה ויש חשיפה מרובה לקרני השמש.
שמנים ריחניים שיש להימנע ממריחה על הפנים: שמן לבנדר, שמן וורדים, שמן רוזמרין, שמן נרולי, שמן אלמוגים, שמן מנטה, שמנים של ליים ולימון, שמן אקליפטוס, שמן יסמין, שמן גרניום, שמן תפוזים, שמן פריחת התפוז, שמן ברגמוט, שמן ילנג ילנג, שמן אתרי של תפוז מר.
ניתן לערבב את השמן עם מוצרים כגון אסנס, סרום או קרם לחות, ניתן למרוח בנפרד אחרי הסרום או אחרי הקרם לחות (בלילה).

9. Sheet Mask (מסיכת נייר):
מסיכת נייר היא בעצם הנשמה של הטיפוח האסייתי. זהו טקס עם מקסימום הזנה וטיפול עבור עור הפנים, המלווה עם רוגע ושקט נפשי שבו אתם יושבים 15 עד 20 דקות, עם עצמכם. אין צורך לבצע את השלב הזה כל יום. לי אישית, זה מכביד על העור ולכן אני פונה למסיכות נייר רק פעם בשבוע, ביום שבו אני יכולה להירגע לגמרי.

10.Eye Cream (קרם עיניים):
בגלל שהעור מסביב לעיניים הוא עדין יותר ושברירי, לעומת שאר הפנים, הוא דורש קרם נפרד עבורו. בנוסף ללחות, יש לבחור קרם שיפתור גם בעיות אישיות כגון קמטים ויובש. אין לשפשף את העיניים! רק לעסות בתנועות סיבוביות.

11.Moisturizer (קרם לחות):
קרם הלחות הוא השלב האחרון בשגרת הטיפוח בערב, או השלב לפני אחרון, בבוקר. זהו בעצם המוצר שנועל את כל קודמיו בתוך העור. גם לקרם הלחות יש אפקטים משלו (בהתאם לבחירה שלנו) אבל זה הקרם הסופי בשגרה הזאת שיכול לספק לחות כלשהי.

12. Sunscreen (קרם הגנה):
בסוף השגרה של הבוקר, במידה ואנו יוצאים מהבית הקטן שלנו, כדי למנוע נזקי קרינה והזדקנות מהירה של העור, יש למרוח קרם הגנה. בגלל שארצנו הקטנה לוהטת בקיץ, וגם בחורף לא חסר אור, יש למרוח לפחות קרמים עם 40SPF. זהו מוצר חובה.

13. Sleep Mask (מסיכה לפני השינה):
שלב שיש לבצעו פעם בשבוע, למרוח לפני השינה ואחרי הקרם לחות. נועד די להגביר את לחות העור ולתרום לאלסטיות ורכות העור.

14. Clay Mask (מסיכת חימר): 
שלב שיש לבצעו פעם בשלושה ימים (עור שומני) עד שבוע (לשאר סוגי העור). מנקה נקבוביות ותאי עור מתים. בהתאם להוראות, יש למרוח על כל הפנים, להמתין 15-20 דקות או עד שהמסיכה התקשתה לגמרי, ולשטוף במים פושרים.
 לסיכום, אין בכוונתי להכריח אף אדם, ללכת לפי השלבים האלו. יש צורך לקחת בחשבון את סיבולת העור, תקציב כלכלי וכמות הסבלנות שאנו יכולים להשקיע בשגרה.
מקווה שהצלחתי להסביר בצורה הטובה ביותר, ומכאן והלאה אלו רק המלצות למוצרי טיפוח ואפילו איפור (בעיקר קוריאניים).

מקווה לראותכם כאן שוב קרוב 





תגובות

  1. אהבתי ומחכה לפוסט הבא. מאד מתעניינת בטיפוח קוריאני ובעלת עור מעורב. אשמח להמלצות מוצרים והיכן להזמין

    השבמחק
  2. פוסט מושלם ואת מסבירה ממש טוב את כל השלבים והסיבות, מחכה לפוסטים הבאים, תודה על המידע!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות